top of page
Jaunumi
Meklēt


2,3 miljoni tonnu CO₂: Latvijai steidzami jāievieš atbalsts bezemisiju kravas transportam, lai nezaudētu konkurētspēju
Latvijas kravas autotransports ir viens no lielākajiem siltumnīcefekta gāzu emisiju avotiem, un bez skaidras valsts stratēģijas pastāv risks zaudēt konkurētspēju un nespēt sasniegt valstij noteiktos emisiju samazināšanas mērķus. Biedrības “Ilgtspējas klasteris” pētījums atklāj, ka nozare ik gadu rada vairāk nekā 2,3 miljonus tonnu CO₂, un Latvijā joprojām trūkst mērķētas politikas, kas atbalstītu pāreju uz modernu, efektīvu un videi draudzīgu kravas transportu. Pētījums rāda,
pirms 6 dienām


Klimata mērķi Latvijā: soļi, izaicinājumi un iespējas
Latvijā 2024. gada nogalē valdība apstiprināja jaunu klimata likuma projektu, kas transponē ES prasības un nostiprina klimatneitralitātes mērķus un instrumentus. Pašlaik likums ir Saeimā procesā, un tas būs viens no stūrakmeņiem Latvijas klimata politikā. Galvenie fakti un izaicinājumi Nacionālais enerģētikas un klimata plāns (NEKP 2021–2030) ir aktualizēts un jāizmanto kā stratēģiskais karkass, taču tā īstenošanai nepieciešami konkrēti operatīvie soļi. Latvijas ziņojumi UNF
24. okt.


Transporta dekarbonizācijā svarīga visa ekosistēma
Transporta dekarbonizācija Latvijā attīstās vieglo auto sektorā elektroauto kļūst arvien populārāki, tomēr nākamais izaicinājums ir...
19. sept.


Jelgavā tiek uzsākta ūdeņraža ražošana, Liepājā plāno aviācijas degvielas rūpnīcu, inovācijas top arī citviet Latvijā
Latvijas uzņēmumi arvien pārliecinošāk nostiprina savu vietu Eiropas zaļās enerģijas tirgū, demonstrējot inovācijas, kas jau tuvākajā...
16. sept.


Eiropas transporta prioritātes – Ziemeļjūras–Baltijas koridors un drošība; Miltoviča kļūst par grupas prezidenti
Eiropas Ekonomikas un sociālo lietu komiteja (EESK) nākamajiem gadiem kā galvenās transporta politikas prioritātes noteikusi divus...
10. sept.


Ēku būvniecībā un arī to ekspluatācijā arvien vairāk ienāks siltumnīcu gāzu emisijas samazināšanas prasības
Ēku būvniecībā un arī to ekspluatācijā arvien vairāk ienāks siltumnīcu gāzu emisijas samazināšanas prasības, kuras var mainīt gan līdz...
28. apr.


Lai mazinātu gaisa piesārņojumu, galvaspilsētā plāno bezemisiju zonu
Autotransportam ar iekšdedzes dzinēju jau pēc pāris gadiem varētu būt liegts iebraukt Rīgas centrā vai arī maigāka scenārija gadījumā –...
28. apr.


Rīga apspriež zemas emisiju zonas ierobežojumus
Rīga plāno ieviest zemo emisiju zonu, lai samazinātu gaisa piesārņojumu un uzlabotu pilsētas ilgtspējīgu mobilitāti. Šī iniciatīva...
27. marts


Aicinājums piedalīties aptaujā par bezemisiju transporta attīstību tirdzniecības nozarē
Aicinām piedalīties aptaujā par bezemisiju kravas transporta attīstību tirdzniecības un loģistikas sektorā! Līdz 2027. gada vidum Rīgā...
21. marts


Jelgavā notika diskusija par ilgtspējīgu mobilitāti Latvijā
5. martā Jelgavā notikušajā Zemgales plānošanas reģiona apvienotās klimata, enerģētikas un vides koordinācijas darba grupas sanāksmē...
6. marts


Tikšanās par kravas un komunālā transporta ilgtspējīgu attīstību!
28. februārī, Rīgā norisinājās mūsu biedrības organizēts pasākums, kas pulcēja nozares profesionāļus – transporta uzņēmumus,...
28. febr.


Biedrība: uzņēmēji uzstājīgi no valdības gaida skaidrību par emisiju politiku
Uzņēmumu uzstājības līmenis pieaug attiecībā uz valdības neskaidro nostāju par emisiju samazināšanas un tā sauktās klimatneitralitātes...
20. febr.


Ilgtspējīga būvniecība – Baltijas nekustamā īpašuma tirgus prioritāte 2025.gadam
Ilgtspējīga būvniecība vairs nav tikai tendence – tā ir kļuvusi par nozares standartu, kas nosaka Latvijas un Baltijas nekustamā īpašuma...
14. febr.


Aicinām piedalīties aptaujā par bezemisiju transportlīdzekļu ieviešanu Latvijā
Aptauja par bezemisiju transportlīdzekļu ieviešanu Latvijā Lai noskaidrotu smagā transporta uzņēmumu viedokli par nepieciešamo atbalstu...
3. febr.


Kravas un komunālā transporta dekarbonizācijas atbalsta programma
Dekarbonizācija Biedrība sāk veikt pētījumu par atbalsta instrumentiem kravas un komunālā transporta dekarbonizācijas veikšanai.
2. janv.


Eksperti aicina plašāk izmantot ES fondus digitālajiem risinājumiem
Latvijas uzņēmumos strauji ienāk lietu interneta (IoT) risinājumi, kas tuvākajos gados kļūs par nozīmīgu digitālās transformācijas...
2024. g. 20. dec.


Partnerība ar Menon Economics (Norvēğija) - projekts “Latvijas un Norvēģijas pētījums par ūdeņradi”
2024.gada nogalē biedrībai piedāvāta partnerība projekta “Latvijas un Norvēģijas pētījums par ūdeņradi”, kas tiek īstenots programmas...
2024. g. 15. dec.


Eksperti: Ilgtspējīgas būvniecības ieviešanai plāno koordinētu rīcību
Eksperti: Ilgtspējīgas būvniecības ieviešanai plāno koordinētu rīcību.
2024. g. 29. nov.


Transporta zaļināšanai Latvijai nāksies atrisināt rēbusu
Dienas Bizness, 26.11.2024 Transporta dekarbonizācija prasīs mainīt ne tikai autoparku, bet arī pievērsties zaļās degvielas ražošanai...
2024. g. 26. nov.


Transporta dekarbonizācija: izaicinājums, kas prasa tūlītēju rīcību gan pieprasījuma, gan piedāvājuma pusē
Cēsīs 22. novembrī notikušajā seminārā “Transporta dekarbonizācijas izaicinājumi un risinājumi” nozares eksperti, uzņēmēji un pašvaldību...
2024. g. 22. nov.
bottom of page
